2.
Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor
Alocarea grantului pentru capital de lucru se realizează pe bază de cotă procentuală din cifra de afaceri, fiind destinat IMM-urilor a căror activitate a fost afectată de răspândirea virusului COVID-19 sau a căror activitate a fost interzisă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență și/sau pe perioada stării de alertă.
Microgranturile se acordă
următoarelor categorii de beneficiari:
- a) pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019, cuprinsă între 5.000 – 13.500 euro, valoarea grantului este de 2.000 euro;
- b) pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019, cuprinsă între 13.501 – 1.000.000 euro valoarea grantului se stabilește în procent de 15% din cifra de afaceri și nu poate depăși suma de 150.000 euro.
Pentru IMM-urile cu cifra de afaceri cu echivalentul în euro de peste 1 milion de euro, valoarea maximă a ajutorului este de 150.000 euro. Fondurile alocate pentru granturile destinate capitalului de lucru sunt în valoare de 350.000.000 euro. Lista domeniilor de activitate eligibile este prevăzută la anexa nr. 2.2.
- a) au obținut certificat de situații de urgență în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 29/2020 privind unele măsuri economice și fiscal-bugetare;
- b) au înregistrat profit operațional din activitatea curentă (din activitatea de exploatare), în unul din ultimele două exerciții financiare înainte de depunerea cererii de finanțare pentru obținerea grantului;
- c) dispun de coparticipare în procent de minim 15% din valoarea grantului la data utilizării grantului pentru capital de lucru;
-
d) mențin sau după caz, suplimentează numărul de salariați, față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minim șase luni de la data acordării grantului
Cheltuieli eligibile:
- cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii stocuri necesare activității curente/operaționale;
- datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
- cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat;
- cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente;
- cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului COVID-19;
- cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar necesare reluării activității;
- cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, tehnologii, dotări activității curente.
Consultanța oferită:
- Analiza eligibilitatii dosarului.
- Intocmirea documentatiei si inscrierea beneficiarului in aplicatia online.
- Servicii de management privind implementarea proiectului.